EVROPSKÝ PLÁN ROZVOJE - 2019-2024
Cíl a zaměření školy: připravit žáky na budoucí profesní život s možným uplatněním v dalších státech EU, zvyšovat kvalifikaci zaměstnanců a jejich jednotlivé kompetence v kontextu dobré praxe a kvalitativních požadavků států EU.
EPR je nezbytně součástí dlouhodobého záměru školy.
ZÁKLADNÍ CÍLE
- Zajistit profesní rozvoj a zvyšování kvalifikace zaměstnanců SŠRV
- Zvýšit jazykovou vybavenost pedagogů, aplikace CLIL
- Zvýšit ICT kompetence pedagogů i žáků, využívat sdílené prostředí, připravit žáky na budoucí vysokou míru automatizace a digitalizace
- Jmenovat projektového manažera, zajistit mu podporu ze strany vedení školy
- Zvýšit jazykové kompetence žáků (samostatná praktická komunikace v cizím jazyce na obecná i profesní témata)
- Udržet a rozšířit aktivity v rámci mezinárodních projektů a mobilit
- Zvýšit počet zahraničních mobilit pracovníků a žáků školy
- Zajistit předpoklady uplatnění žáků na evropském trhu práce
REALIZACE:
1A. ZVÝŠENÍ JAZYKOVÉ VYBAVENOSTI PEDAGOGŮ
Vedení školy podporuje vzdělávání zaměstnanců školy v oblasti jazykových kompetencí.
SŠRV Třeboň umožňuje jazykové vzdělávání zaměstnancům prostřednictvím jazykových kurzů pořádaných ve škole nebo přispívá na individuální jazykové vzdělávání svých zaměstnanců. Jazykové kurzy jsou financované z prostředků školy. Vedení SŠRV podporuje účast pracovníků školy na zahraničních mobilitách, kurzech a školeních. Je účelné rozšířit využití metody CLIL a s tím související proškolení dalších pedagogických pracovníků. Dobrá jazyková vybavenost je předpokladem pro navazování partnerských kontaktů v zahraničí.
CÍLOVÉ JAZYKY:
- Anglický jazyk
- Německý jazyk
1B. ZVÝŠENÍ ICT KOMPETENCÍ PEDAGOGŮ, ICT V JAZYCÍCH, SDÍLENÉ PROSTŘEDÍ
ICT je nedílnou součástí vzdělávacího procesu. Vedení školy spolupracuje s externí firmou na rozvoji koncepce ICT vzdělávání včetně inovací. Vedení školy si uvědomuje význam vzdělání v ICT pro budoucí uplatnění svých absolventů všech oborů v podmínkách digitalizace a automatizace výroby. Kompetence učitelů všech předmětů jsou pro dosažení tohoto cíle klíčové.
- Zavést Office 365, využívání sdílených prostředí
- Zajistit financování nových technologií
- Využívat ICT ve výuce
- Motivace zaměstnanců školy k dalšímu vzdělávání v oblasti ICT
1C. PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ, ZVYŠOVÁNÍ KVALIFIKACE
- Rozšířit možnosti pro DVVP
- Získávat zkušenosti a příklady dobré praxe ze zahraničí v rámci odborností
- Umožnit mobility, odborné stáže a job-shadowing v partnerských organizacích
2. JMENOVAT PROJEKTOVÉHO MANAGERA PRO ZAHRANIČNÍ PROJEKTY
Vedení školy po domluvě jmenuje manažera měkkých projektů. Manažer je jmenován na zahajovací pedagogické radě s určením kompetencí.
Koordinátorem na následující období, je vzhledem ke zkušenostem a jazykovému vybavení jmenována Mgr. Jana Harazimová.
Kompetence:
- vyhledávat vhodné projektové výzvy
- sestavovat a řídit projektové týmy
- sestavovat rozpočet ve spolupráci s EÚ
- zajišťovat výběr účastníků mobilit
3. ZVÝŠENÍ JAZYKOVÝCH KOMPETENCÍ ŽÁKŮ (SAMOSTATNÁ KOMUNIKACE V CIZÍM JAZYCE)
Pro dosažení cíle dobrého uplatnění našich žáků na pracovním trhu v rámci EU je dobrá jazyková připravenost nezbytná.
- Jazyková výuka zaměřená na rozvoj komunikačních dovedností a profesní témata
- Podpora projektové činnosti a spolupráce se zahraničními školami
- Nabídka vzdělávacích exkurzí do zahraničí
- Cizojazyčné aktivity a přednášky v rámci mimoškolních aktivit
4. UDRŽENÍ A ROZŠÍŘENÍ MEZINÁRODNÍCH PROJEKTŮ A MOBILIT
Mobility a odborné praxe v zahraničí jsou klíčové pro dosažení cíle dobrého uplatnění našich žáků na evropském trhu práce.
- Účastnit se seminářů a dalšího vzdělávání v oblasti projektového managementu
- Navazovat a rozvíjet úspěšné projekty Erasmus +
- Včasně reagovat na nové výzvy k mezinárodním projektům
- Vyhledávat nové partnery odpovídajícího zaměření
- Aktivně se účastnit mobilit – výjezdy a pobyty žáků a mládeže v zahraničí
- Být hostiteli pro mobility zahraničních žáků
- Účastnit se mezinárodních projektech a mobilit pracovníků školy
- Posílit spolupráci s partnerskými školami
- Organizovat job-shadowing pro pedagogické pracovníky
5. ZAJIŠTĚNÍ PŘEDPOKLADŮ UPLATNĚNÍ NA EVROPSKÉM TRHU PRÁCE
- Věnovat pozornost kvalitě jazykové výuky a výuky ICT
- Připravit žáky na vysokou míru digitalizace a automatizace v akvakultuře i vodohospodářství v budoucnosti
- Seznamovat studenty s požadavky evropského trhu práce
- Spolupracovat se zahraničními partnery (potencionálními zaměstnavateli)
- Nabídnout žákům možnosti zahraničních mobilit v oblasti odborného vzdělávání a poučit se z příkladů dobré praxe
- Seznámit žáky s funkcí a výhodami Europassu
- Zpracovat jednotky učení ECVET z oblasti rybářství a akvakultury
EPR navazuje na dlouhodobý plán rozvoje školy zpracovaný v souladu se strategií vzdělávání Jihočeského kraje. Jednou z jeho priorit je přizpůsobit vzdělávací cíle nárokům zaměstnavatelů v našem regionu i v zahraničí, a tak zajistit profesní uplatnění absolventů na českém i evropském trhu práce. Prioritami tedy jsou - rozvoj jazykových kompetencí, přizpůsobení odborného vzdělávání požadavku zaměstnavatelů, získávání zkušeností ze zahraničí a implementace poznatků do našeho vzdělávacího systému a příprava žáků na vyšší míru digitalizace a automatizace.