Hodnotící zpráva projektu Proměna krajiny v regionu TŘEBOŇSKA
Střední rybářské učiliště Třeboň realizovalo projekt Proměna krajiny v regionu TŘEBOŇSKA a Tradice a zvláštnosti regionu od září 2005. V začátku realizace probíhalo vytvoření pracovní skupiny.
Ve spolupráci se žáky, kteří realizovali projekt jsme vybrali potřebné softwarové a hardwarové vybavení. Proběhlo také školení a seznámení s metodikou projektu. Následovně již začalo vyhledávání historických fotografií. Standardní cestou (archiv, infocentrum) se nám nepodařilo sehnat téměř žádné fotografie. Naštěstí za pomoci pedagogických pracovníků žijících v Třeboni jsme získali dva kontakty na sběratele historických fotografií a pohledů.
SŠRV nakoupila díky získané dotaci potřebnou digitální techniku, která byla využívána pro projekt, ale i je využívána pro standardní provoz PC učeben. Bylo zakoupeno 6 PC a digitální fotoaparát. Z vlastních prostředků škola zakoupila skener a tiskárnu.
Vedení školy ocenilo na projektu možnost studentů spolupracovat s místními usedlíky a tím zlepšovat celkový vztah SOUr a města Třeboně. Studenti pouze v začátku potřebovali vedení a dohled. Poté co se vyprofilovala skupina žáku se skutečným zájmem o projekt nebylo toho téměř třeba. Pedagogičtí pracovníci si rozdělili kompetence a každý se věnoval se studenty plnění některých dílčích částí projektu. Studenti dostali k dispozici digitální fotoaparát a ve volném čase přefocovali dobové fotografie. Tato část projektu stála nejvíce času. Některé se musely fotit na několikrát a někdy se nepodařilo nafotit je do žádoucí podoby. Největší problém činilo dodržování časového harmonogramu. Studenti realizující projekt studují poslední ročník a je na ně veliký tlak ohledně studijních výsledků. Škola spolupracuje s Jindřichohradeckými listy a s Třeboňským kurýrem. Dohromady vyšly 4 články o projektu Proměna krajiny v regionu TŘEBOŇSKA a Tradice a zvláštnosti regionu od září 2005.
Pokud lze hodnotit, která část projektu bavila studenty nejvíce tak můžeme konstatovat, že přefocování dobových fotografií a jejich zpracování na PC . Původní představa o založení kroužku digitální fotografie a zpracování fotodokumentace vzala velmi rychle za své. Z pedagogického hlediska se nejvíce osvědčila volnost daná žákům (i přes občasné stresové situace s plněním harmonogramu). Studenti sami vyhledávali pedagogické pracovníky ohledně zpracování fotodokumentace v době, kterou uznali za vhodnou. Myslíme si, že to byl nejlepší způsob, který rozvíjí osobnost a zodpovědnost.