Název projektu: Rekonstrukce a modernizace objektu Střední školy rybářské a vodohospodářské Jakuba Krčína
Termín realizace: 37. 1. 2016 – 30. 11. 2018
Výše podpory: 34 146 847,66
Tento projekt je spolufinancován z Evropské unie.
Stručný popis projektu
Projekt je zaměřený na stavební úpravy a pořízení vybavení Střední školy rybářské a vodohospodářské ve vazbě na klíčové kompetence - komunikace v cizích jazycích, přírodní vědy a práce s digitálními technologiemi. Cílem je rovněž zajištění sociální inkluze, bezbariérovosti školy a konektivity. V rámci projektu dojde také k úpravám venkovního prostranství a bude probíhat spolupráce s dalšími 5 školami, Zemědělskou fakultou JČU a jedním potenciálním zaměstnavatelem - Rybářstvím Třeboň a.s.
Hlavní cíle projektu
Hlavním cílem projektu je rekonstrukce a modernizace objektu bývalé obchodní akademie, který je již několik let nevyužívaný, pro získání vhodných prostor k výuce a zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů a cizích jazyků na Střední škole rybářské a vodohospodářské a zřízení dvou kmenových učeben s nižším počtem žáků za účelem sociální inkluze. Vybavení učeben pro výuku jazyků, přírodních věd a ICT moderními technologiemi přispěje kromě zvýšení úrovně znalostí žáků v těchto oblastech i k rozvoji schopností pracovat s digitálními technologiemi. To bude zajištěno vybudováním odborných učeben a prostor (venkovní výuková plocha - biotop) a pořízením vybavení do multimediální učebny ICT, kabinetu mobilní učebny ICT, laboratoře chemie a multimediální posluchárny přírodních věd a jazyků. V rámci projektu bude rovněž vybudována vodní plocha (biotop), který bude sloužit k výuce žáků. Vzdělávání na Střední škole rybářské a vodohospodářské bude zkvalitněno také díky zajištění vnitřní konektivity školy odpovídající standardu daného výzvou č. 33 IROP. V rámci projektu dojde rovněž k úpravám venkovního prostranství, kdy budou ve venkovním areálu školy udělány parkové úpravy a vybudovány přístupové cesty (chodníky).
Nové odborné učebny a vybavení pořizované v rámci projektu významně zkvalitní teoretickou i praktickou přípravu žáků a zvýší jejich motivaci ke studiu klíčových kompetencí, které jsou reálně uplatnitelné v jejich budoucím profesním životě.
Díky projektu bude naplněn specifický cíl Integrovaného regionálního operačního programu 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení. Projekt je zaměřen na zajištění rovného přístupu ke vzdělávání a na získávání a rozvoj klíčových kompetencí v přírodních věd, cizích jazyků a technických a řemeslných oborů. Díky těmto klíčovým schopnostem bude zajištěna reálná uplatnitelnost absolventů školy na trhu práce.
Projekt bude mít pozitivní dopad i na učitele, kteří budou mít k dispozici moderní, funkční a bezpečné prostředí, což výrazně přispěje ke zlepšení a zvýšení atraktivity výuky. Výuka bude díky modernizaci objektu zásadním způsobem přiblížena potřebám trhu práce.
Výsledky projektu
V rámci projektu (ZV) jsou očekávány tyto změny, resp. výstupy:
- 2 nově vybudované učebny cizích jazyků
- 1 nově vybudovaný kabinet cizích jazyků
- 2 nově vybudované učebny pro sociální inkluzi
- 1 nově vybudovaný kabinet k učebnám pro sociální inkluzi
- 1 nově vybudovaná přírodovědná učebna
- 1 nově vybudovaná a vybavená laboratoř chemie
- 1 nově vybudovaný kabinet chemie
- 1 nově vybudovaný sklad chemie
- 1 nově vybudovaná a vybavená multimediální posluchárna přírodních věd a jazyků
- 3 rekonstruované učebny přírodních věd
- 2 rekonstruované kabinety přírodních věd
- 1 rekonstruovaná a vybavená multimediální učebna ICT
- 2 rekonstruované kabinety ICT
- 1 rekonstruovaná mobilní učebna ICT
- 1 nově vybudovaný sklad přírodovědných pomůcek
- nově vybudovaná venkovní výuková plocha - biotop
- nově vybudován bezbariérový výtah
- zajištěna konektivita školy a připojení k internetu dle standardu
- venkovní prostranství a parkové úpravy.
Těmito změnami dojde k ucelení teoretické výuky do jedné budovy, zvýšení kvality vzdělávání na Střední škole rybářské a vodohospodářské ve vazbě na budoucí uplatnění žáků na trhu práce, zvýšení atraktivity výuky daných předmětů (cizích jazyků a přírodních věd) a zvýšení motivace žáků ke vzdělávání v hlavních klíčových kompetencích - přírodní vědy, cizí jazyky, práce s digitálními technologiemi.